Descárgate ya las nuevas rutas de Álava / Deskarga itzazu orain Arabako Ibilbide Berriak


Una nueva oferta turística propone viajar a Laguardia y Artziniega a través de tres rutas diferentes que atraviesan el territorio histórico y permiten conocer villas amuralladas y otros recursos relacionados con la Edad Media. Este proyecto busca fomentar el flujo de visitantes entre Rioja Alavesa y Ayala, y se enmarca en una nueva estrategia dirigida a atraer más visitantes e incentivar estancias más prolongadas.
La diputada de Fomento del Empleo, Comercio y Turismo, Cristina González, ha presentado hoy este proyecto en un acto celebrado en el pórtico de la Catedral de Santa María de Vitoria junto con los alcaldes de Laguardia y Artziniega y representantes de la Ruta del Vino de Rioja Alavesa y la Ruta del Txakoli. También han asistido miembros de corporaciones y concejos presentes en las rutas.
Laguardia y Artziniega son dos localidades que cierran los límites geográficos del territorio histórico de Álava por el norte y el sur, respectivamente. Están separadas por algo más de cien kilómetros de distancia, pero comparten elementos culturales e históricos: cascos medievales muy bien conservados, torres y murallas defensivas, palacios y viñedos que se transforman en vinos de gran calidad.
González ha explicado que este proyecto busca aprovechar el atractivo de ambas villas para fomentar el intercambio de visitantes entre Rioja Alavesa y Ayala, y dar a conocer al mismo tiempo otros pueblos amurallados y recursos asociados al medievo repartidos a lo largo de todo el territorio. “El fin último es ofrecer al visitante ideas y planes para disfrutar de varios días de turismo y ocio en Álava”, ha señalado.
El elemento troncal de esta nueva oferta turística es la edición de un nuevo folleto que propone tres rutas diferentes que unen Artziniega y Laguardia, y ofrecen la posibilidad de conocer villas que destacan también por un rico patrimonio medieval como Salinillas de Buradón, Labraza, Antoñana y Peñacerrada-Urizaharra. Este material será distribuido en las oficinas de turismo y tendrá su propio recorrido en internet y redes sociales.
Los tres itinerarios incluyen también Vitoria-Gasteiz, capital y centro de la vida cultural de Álava, y su Almendra Medieval, y otros recursos de interés relacionados con la Edad Media como las pinturas murales góticas de las iglesias de Alaiza y Gaceo, el conjunto arqueológico de Laño y las iglesias románicas del Condado de Treviño, el Valle Salado de Añana y el Jardín Botánico de Santa Catalina.
El folleto Rutas Medievales de Álava. Entre viñedos y murallas pone en manos del visitante información histórica de cada uno de estos pueblos y ciudades, explica el origen y características de sus murallas defensivas, templos y edificios civiles más destacados, difunde sus programas de visitas y destaca otros recursos turísticos cercanos que merecen ser conocidos: parques naturales, yacimientos arqueológicos, campos de golf, vías verdes, museos, etc.
Ayala y Rioja Alavesa son además tierras de vino y hogar de las dos denominaciones de origen del territorio de este producto (DOC Rioja y Txakoli de Álava), y su oferta de enoturismo está presente en el proyecto. Las tres rutas permiten conocer el patrimonio artístico e histórico de siete pueblos y ciudades amuralladas, pero también ahondar en la cultura del vino, recorrer a pie o bicicleta senderos señalizados entre cepas o visitar bodegas centenarias y vanguardistas.
DESCÁRGATE EL FOLLETO RUTAS MEDIEVALES DE ÁLAVA
Un programa de colaboración en materia turística entre los Ayuntamientos de Artziniega y Laguardia, y las Cuadrillas de Ayala y Rioja Alavesa refuerza el lanzamiento de este material. Este programa tendrá un primer capítulo el próximo 8 de mayo con motivo de la celebración del Día del Gaitero en Laguardia: el Ayuntamiento de Artziniega instalará la exhibición de un oficio tradicional de esta villa de la comarca de Ayala.
Este intercambio tendrá su contrapartida cuatro meses, el 17 de septiembre, con ocasión de la Feria Medieval de Artziniega. Laguardia llevará entonces a sus gaiteros, que recorrerán en kalejira las calles de la villa ayalesa, y ofrecerá una exhibición de un pisado tradicional de uva. Además, la oficina de turismo de Artziniega va a reservar un espacio permanente para difundir información turística de Laguardia y Rioja Alavesa, y viceversa.
El diario británico The Guardian sitúa el Festival de Jazz de Vitoria-Gasteiz entre los 10 mejores de Europa.
Queda algo más de un par de meses para el Festival de Jazz de Vitoria-Gasteiz, que este año se celebrará del 12 al 16 de Julio de 2016, -que por cierto, ya a la venta las entradas AQUI- pero hoy es noticia por varias razones:
Ayer fue uno de los galardonados en los Premios COPE Vitoria-Gasteiz 2016.
Además, este año cumple -nada más y nada menos- que 40 años y de regalo «The Guardian» lo sitúa como uno entre los 10 mejores festivales de Europa, como podéis ver en el siguiente enlace.
El Festival de Jazz de Vitoria-Gasteiz, otro de esos motivos de peso para venir a conocer nuestra tierra.
Álava/Araba: Nos Sobran los Motivos.
#ÁlavaTurismo #TurismoÁlava #TurismoVitoria #VitoriaTurismo
Y vamos calentando motores, que cada día está más cerca San Prudencio. Por eso y para ir abriendo boca ¿qué mejor que un concurso gastronómico?. Eso y mucho más para el el próximo día 23 en la Plaza de la Provincia de Vitoria-Gasteiz.
Os lo contamos a continuación para que vayáis tomando nota:
POR LA MAÑANA:
POR LA TARDE:
Alaveses, visitantes ¡estáis todos invitados!
———————————————————-
Badago zer ospatu franko Arabako Foru Aldundiak bere arte eta arkeologia bildumak eta artxibo eta liburuak biltzeko erositako eraikin honetan, zeinean, gaur egun, egile hauen guztien obrak aurki baitaitezke: Ignacio Zuloaga, Ramón eta Valentín Zubiaurre, Ignacio Díaz de Olano, Fernando de Amárica…
Eraikin hau nahitaez bisitatzekoa izan beharko litzateke, hainbat arrazoirengatik:
1/ Euskal eta arabar artearen obra garrantzitsuak dauzkalako.
2/ Eraikinak berak baduelako bere kondaira, gure hiri honen historiako izen eta familia garrantzitsuenetako batzuekin lotura estua duena.
OROITZAPEN EKITALDIAK
1941ean, Arabako Foru Aldundiak eraikina erosi zuen bere arte funtsak biltzeko bertan, museo integrala izateko asmoarekin.
Urteurren honetan, arlo anitzeko ikuspegia eskaintzea da asmoa, alegia, musikaren, historiaren edo arkitekturaren begirada baliatuz, betiere lehenbiziko arabar kultur egoitza hori oroituz, zeinetatik sortu baitziren geroago gainerako foru museoak (armagintza, karta museoa, eta abar). Sara González de Aspuru museoaren zuzendariak dioen bezala: «Gure museo guztien ama da».
JARDUERAK
Nabarmentzekoak dira jardueren artean “Agustin Zulueta Jauregia, familia egoitza izatetik arte ederren museo izatera” izeneko erakusketa, antzinako argazkiak, areto batzuk eta besteak bisitatzea eta beste gauza jakingarri batzuk eskaintzen dituena.
Kartela osatzeko, poesia errezitaldi bat izango da, museoko obrek inspiratua (apirilaren 21ean), Mateo Balbuenaren hitzaldi bat (maiatzaren 11n),’Museoa Mugimenduan’ izeneko musika eta dantza lana eta hainbat hitzaldi eta ipuin kontalari, abendura bitarteko epean.
INTERESEKO DATUAK
El aire ya huele a fiesta en Álava. Llega San Prudencio. Y, este año viene con nuevos bríos.
A continuación os dejamos el enlace al mismo para que si os interesa os lo podáis incluso descargar y así toméis buena nota de todo.
Descárgatelo PROGRAMA 2016
Se trata del Palacio Augustin Zulueta, que alberga a día de hoy –y desde 1941, hace 75 años- el Museo de Bellas Artes de Álava.
———————————————————-
———————————————————-
Mucho que celebrar para este edificio que adquirió la Diputación alavesa para reunir sus colecciones de arte, arqueología, archivos y libros, y entre las que se pueden encontrar a día de hoy obras de Ignacio Zuloaga, Ramón y Valentín Zubiarurre, Ignacio Díaz de Olano, Fernando de Amárica…
Un edificio que debiera de ser de obligada visita por varias razones:
1/ porque alberga obras importantes del arte vasco y alavés
2/ y porque el propio edificio en sí mismo tiene su propia leyenda muy relacionada con algunos de los nombres y familias más relevantes de la historia de nuestra ciudad.
ACTOS CONMEMORATIVOS
En 1941, la Diputación alavesa compró el inmueble para reunir sus fondos, con un concepto de museo integral.
En su aniversario pretende ofrecer una mirada multidisciplinar con la literatura, la música, la historia o la arquitectura recordando esa primera sede cultural alavesa de la que han surgido el resto de museos forales (armería, naipes, etc). Como dice Sara González de Aspuru, directora del museo: «Es la madre de todos nuestros museos».
ACTIVIDADES
Dentro de las actividades destaca la muestra ‘El Palacio Augustin Zulueta “De residencia familiar a museo de Bellas Artes”, con antiguas fotos, visitas a las estancias y otras curiosidades.
Completan el cartel un recital poético inspirado en obras del museo (21 de abril), una charla de Mateo Balbuena (11 de mayo), la pieza de música y danza ‘El museo en movimiento’ (21 de mayo) y distintas conferencias y cuentacuentos que tendrán lugar hasta diciembre.
DATOS DE INTERÉS
San Prudentzio Arabako Lurralde Historikoaren zaindariaren jaia apirilaren 27ko arratsaldetik biharamun 28ra arte izaten da.
Ospakizunak apirilaren 27an hasten dira, bezperan, “erretreta” delakoarekin, jairako deiarekin, alegia, zeina Foru Aldundiaren Jauregiko balkoietatik egingo baita.
Gero, “Danborrada” izaten da, Arabako elkarte gastronomikoetako sukaldari eta ordezkarien eskutik; mandar zabalez eta kapeluz jantzita ibili ohi dira kaleetan zehar txistuaren eta danbolinaren doinuek lagundurik.
San Prudentzio egunean, apirilaren 28an, herri erromeria izaten da Armentiako basilikan, santuaren erlikiak gurtzeko. Behin erlijio ospakizuna buruturik, basilikaren inguruko zelaietan lehiaketa gastronomikoak izaten dira, eta herri kirola eta beste jarduera batzuk ere bai.
Egun hauetan, Arabako Lurralde Historikoan, usadioa izaten da perretxiko nahaskia eta barraskiloak jatea.
Arabar guztiei: San Prudentzio jai onak izan ditzazuela!!!
Eta, arabar ez direnak, gonbidaturik daude gurekin batera gozatzera.
Jai garrantzitsua da Araban, arabar usadioez betea…Merezi du azter ditzagun!! Zer iruditzen?
Goazen atalez atal, ezagut ditzagun usadiook, jatorria, zergatik eta nola diren, zeren hartara, ziur, hobeto ezagutuko baitugu lurralde historikoa.
EGIN KLIK HURRENGO ESTEKAN, ETA JAKIN EZAZU ZERGATIK JATEN DIREN BARRASKILOAK SAN PRUDENTZIO EGUNEAN.
Barraskiloak soroan, San Prudentzio gurean! Zergatik da ohitura San Prudentzio egunez barraskiloak jatea?
Teoria anitz eta oso ezberdinak izan dira arabar usadio honen inguruan, hala nola Arabako Errioxara mahatsa biltzera etortzen ziren galiziarrek ekarri zutela San Prudentzio egunez barraskiloak jateko ohitura, XIX. mendearen amaiera aldera. Ez dago argi, baina gauza bat da jakinekoa: aurkitutako fosil ugariak direla-eta, badakigu barraskiloa izan zela gizakiaren lehenbiziko jakietakoa.
Egia esan, antzinako Erroman txoraturik zeuden barraskiloekin, eta tegiak ere atondu zituzten barraskiloak parrilan erretzeko, aire zabalean. Pliniok berak dio barraskilo erreak jaten zirela, eta ardoa edan, eta entretenimendu gisa zerbitzatzen zirela otorduetan. Dirudienez, galiarrek azkenburuko gisa preziatzen zituzten. Izan ere, Galia erromatarrean barraskiloak trufekin eta gaztekin batera jaten ziren.
Erdi Aroan ere barraskiloak gorenean egon ziren, eta erruz jaten ziren, besteak beste haragi hori, hain murritza, egokia zelako garizumako barauetarako. Oliotan kipularekin erreta jaten ziren, edo burruntzian, edo egosita.
Antza, XVIII. mendearen hasieran desagertu zen barraskiloa handikien mahaietatik, eta XIX. mendera arte ez ziren berreskuratu. Frantziar gastronomo bati esker berreskuratu ziren, Talleyrand politikoari esker, hain zuzen, hark jarri baitzituen berriz ere boladan Errusiako Tsarrarentzako afari baterako eskatu zizkiolarik bere sukalde-buruari. Ordutik aurrera, barraskiloen fama berriro hedatu zen Europa osoan zehar bolbora bera bezala.
Araban zergatik jaten ote diren horrenbeste azaltzeko, teoria asko ibili da, baina guztien artetik bat nabarmendu da, egiantzekoa, honela baitio: Araba oso lur egokia da bare mota honentzat, eta hainbeste ugaltzen omen ziren, non arabar nekazariek suntsitu egin behar izaten baitzituzten, barazkiei kalte egiten baitzieten, eta, beraz, suntsitzeko modu bat jatea zen.
Hasieran, jaki xumea izan zen, baina sukaldaritzako arteak gora ekarri du gaurko egunean, nabarmenki. Gauza ziurra da aspalditik dutela sona barraskiloek Araban. Eta haiek maneatzeak dakartzan lanak, komentuko eroapena behar baita kasik, aspalditik diraute berdin.
Araban, non barraskilozaletasunaren tradizioa handia baita, xehe-xehe gertatu ohi dira, txorizo min apur batekin, urdaiazpiko zatituarekin, tomate saltsarekin, eta nahi adina piper berde eta piperminekin.
Hortik, bada, jakiak mina izan behar duelako esaera: “Barraskiloak piperminik barik, hobeto ez janik” edo “Barraskilo eta pipermin, ardoarekin on egin”…eta, hemen, gainera, Arabako Errioxako ardoak izaki, zer gehiago nahi dugu bada?
Jakinekoa da, dena den, euria egin ostean atertu duenean batzea gomendatzen dela, orduantxe agertzen baitira erruz, “caracol,col, col…saca los cuernos al sol” dio leloak; esaera zaharretan ere hor da “agua y sol tiempo de caracol”.
Amaitzeko, hor da Antonio Machadoren olerkia ere:
“En abril, las aguas mil, sopla un viento huracanado y entre nublado y nublado, un trozo de cielo azul”.
Argi dago: apirila, ura, eguzkia… Ez da garai hoberik barraskilotarako.
San Prudentzio Apirila udaberria eguzkia euria… guztia dator bat, ezta? Bada, besterik ez. Barraskilotan joateko ordua da, eta txorizo, urdaiazpiko eta tomatearekin maneatu eta klausk…
Navaridasko Ardoaren IV. Feria Historikoa datorren igandean izango da, apirilak 17, eta Alemania izango da herrialde gonbidatua. Programa bete-betea izango da: ardo dastaketak, ardoa era bateko eta besteko jakiekin batera edatea, bisitaldi gidatuak eta haurrentzako jarduerak. Doako garraio zerbitzua izango da Guardia eta Navaridasko herrien artean, 10,30etik 16,45era arte.
Cristina González Enplegu, Merkataritza eta Turismo Sustapen eta Foru Administrazioaren Saileko foru diputatuak eta Miguel Ángel Fernández Navaridasko alkateak gaur aurkeztu dute programa prentsaurrekoan: 11,00etan hasiko da ekitaldia, inaugurazio ekitaldiarekin eta Errioxako Arabako Etiketen II. Diseinu Lehiaketako sariak entregatzearekin. Feria 11,30ean hasiko da.
Hortik aurrera, bisitariek aukera izango dute postuetan zehar ibili eta sei ardo dastatzeko, eta udalerrian zehar bisita gidatua egiteko, guztia sei euroren trukean. Programan badago Arabako Errioxako ardoa gaztekin eta alemaniar saltxitxekin dastatzeko aukera, azalpenekiko dastaketa bat eta beste hainbat ardo probatzeko aukera, eta haurrentzako jarduerak ere bai (puztarriak, buztingintzako lantegia, magia eta abar).
Askok dakite (gasteiztar askok, bistan da) badela kale bat Gasteizen Díaz de Olano margolaria izena duena. Seguru asko, ostera, ez dakite nor izan zen, zer garrantzi handia izan zuen eta, hain zuzen ere, bera izan zela arabar guztiek maiteenetakoa eta ospatuenetakoa duten usadio bat koadro zoragarri batean jaso zuena. Hain zuzen ere, gaitzat du Armentiako Basilikarako Erromeria Arabako zaindari San Prudentziori ohore egitera, apirilaren 28an.
Horretaz guztiaz dihardu #ÁlavaTurismo blogak.
“Erromeriara itzulia”, Ignacio Díaz de Olano gasteiztar margolariarena.
San Prudentzio Arabako zaindariaren ohorezko jaiak margolanetan.
Egiaz, honako hau du titulua: “Gurutze-bideko Erromeriako Itzulia», nahiz eta “Erromeriako Itzulia” izenez ezagutzen dugun.
Zoragarria margolana, XIX. mendeko gasteiztar margolari horrek egin zituen koadro guztiak bezala (Ignacio Salvador Díaz Ruiz de Olano margolari eta margolarien maisua Gasteizen jaio zen, 1860ko otsailaren 1ean, eta Gasteizen bertan hil, 1937ko martxoaren 7an).
Hemen haren margolan batzuk ikusteko aukera:l Museo de Bellas Arte de Álava.
Koadro hori, zehazki, formatu handikoa da (208×308), eta 1903an margotu zen.
“Garaiko azterlan etnografiko bat da, eta bertan ikusi ahal da, dokumental batean legetxe, Euskal Herriko baserritarren janzkera XX. mendearen hasieran. Izan ere, konposizioa, eszenako mugimendua, guztiz da zinematografikoa. Konposizioa bikaina da, sakontasuna eransten baitio, hasi lehen planoan ageri diren dantzarietatik eta atzeko paisaia menditsu ederreraino.
Nabarmentzekoa da, orobat, nola lortu duen dantzarien mugimendu sentsazioa, eta nola helarazten duen koadroak festako baikortasun eta poz sentsazioa.
Guztia da pozgarria egun horretan, ez da ezer falta. Ugaritasun horren sinbolo bat: erroskilak soberan geratu dira. Lehenbiziko planoan ageri dira, oharkabean ikusi gabe gera ez daitezen, eta baserritar emakumeek daramatzate, konposizioko protagonistek”.